ページ

2011年8月26日金曜日

監視

最近少了寫blog...原因除了工作和生活兩忙, 還有因為敝公司實行上網管制措施...所有在一個月內使用互聯網時間超過五十小時者, 及使用容量為top10的人, 其網上使用紀錄將會報告給直屬上司, 部門主管和GM...

首先, 想出這樣措施的, 自然是小器的IT部門, 最初因為日本海嘯, 香港要跟日本share個server, 於是就說為控制data traffic, 要監管同事上網, 實際上只是因為有些人用公司server BT, 拖慢network, IT趁機借刀殺人...

公司的電腦全部都受管制, 不能自己安裝軟件, 那麼能用得到BT的, 也猜到是哪些人了吧?

50小時限制算是合理, 但usage volume只用top 10這些relative concept是反智的...如果全公司都控制到用量只在50M, 那麼你弄個top 10又有甚麼意思? 至少都應該整個threshold或建議上限啦...

上個月我有同事成了usage volume top10之一, 電郵裡面的語氣強硬地要求同事於一星期內提交action plan, 我看過那個usage report, 只是用了4小時和四百幾Mbps, 於是回email問有甚麼standard看出同事的用量超出規定, HR說沒有standard, 但一隻DVD的容量是500Mbps, 之後我再問, 沒有standard而我同事的usage time又在規定以下, 為甚麼要提交action plan? HR回應, 他們信任management可以make judgement...之後, 我放棄再討論, 直接回應全部人, 建議HR或IT定出一個standard而不純粹靠ranking去highlight出來...最後IT透過HR回應, 不會定任何limit, 總之usage volume是top 10就會收email...

站在一個直屬上司的立場, 我很想替同事討回公道, 因為一個月只用公司network四小時已經非常自制, 而且當中還包括一些工作需要而要去的網頁, 奈何IT只是意見接受態度照舊...

就上網時間限制而言, 我平日最多都是寫下blog, 看看facebook或email, 但有不少人經常要看股市, 相信影響還比較大...不過, 我的家人也是透過facebook和email跟我聯絡, 之前一直習慣把這兩個網頁長開, 現在可不行了...開著瀏覽器, 就算你不是在看, 仍然有data flow, 都會算到usage volume和usage time裡去, 如果同一時間開幾個瀏覽器, usage volume和usage time會倍增...現在每次看完網頁都要立刻把瀏覽器關掉, 看email就每次都要再login, 小小不便一定有...

另外, block掉色情和賭博網站是可以理解, 但連同事上網的紀錄都要監察, 難免有點侵犯私隱...當然, 我們都不會天真地以為公司沒有說就代表它沒有monitor, 理論上, 公司可以大條道理說甚麼網路資源應該只限於business use, 但personal和business是不是可以分得那麼清楚? 那麼employment contract的office hours明明是8:00-17:30, 我晚上十點幾要在家裡開concall, 沒有OT補時, 是不是可以拒絕? 那是我personal的時間, 不應該for business use呀...

說到底, 都是一份尊重吧, 就算我們自己守規矩, 被監視的感覺始終不好, 香港office的都是educated people, 而不是富士康的production workers...

3 件のコメント:

  1. HR同IT嘅回應令人好O咀喎。如果真係咁緊張,不如直情停止所有人上網啦,有嘢要上網搵就落order叫IT做,或者不如放幾部share PC公家用,要上網就去電腦室啦。 用BT就真係好唔啱。其他嘅都冇乜問題啦,你估員工真係冇嘢做咩。 我公司只俾入google mail, yahoo mail同hotmail係入唔倒嘅,youtube都block咗。如果只係私人嘢,而家基本上都可以用手提上,影響都唔太大嘅。
    [版主回覆08/26/2011 23:48:00]佢或者都等緊人講呢句, 借D易就cut晒唔畀你用, 所以我就偏偏唔會講...不過呢, 個人經驗覺得, 一間公司的IT和HR通常都衰衰地...
     
    BT當然唔o岩, 但係用得到BT的也只有IT呀...
     
    以為公司都會block msn, facebook呀咁, block youtube都o岩ge, 話晒都高用量, 而且真係好難是business related...我無3G plan, 所以公司上唔到網的話都幾唔方便, 而且咁大個人仲要管呢樣管o個樣, 大家無隱lor...

    返信削除
  2. HR就一間間,但係IT人通常都係溝通唔倒嘅!
    [版主回覆08/27/2011 10:43:00]敝公司HR d人本身都無咩問題, 算helpful, 係個manager唔好, 佢可以自己走去放假而搞到我地D bonus遲一個月出, 又可以拖住個medical insurance個vendor set up搞到我地三個月睇醫生D錢都未claim到...
     
    IT最大問題就係個organization structure好亂, 工作分配好唔清楚, 搞到佢地成日有藉口互推責任...

    返信削除
  3. 我公司很多也block 了. 部份  block 得莫名其妙, 又一時有block 有時又冇事的...... 其實大家都係成年人, 你要我做的野, 我如期交到貨, 就唔好管咁多啦.
    [版主回覆08/29/2011 22:05:00]我就是覺得, 整個香港office, 差不多過半數是manager grade, 還來這一套實在讓人感覺不好...我總不會掛住上網而做唔切野搞到自己OT咁白痴gua?!

    返信削除