ページ

2011年6月14日火曜日

N1的起點 - 整理與分析

之前提到要開始準備N1的自修, 得到各方好友的幫助, 主動提供參考書和筆記, 實在不勝感激, 讓我覺得自己不是孤單一個去作戰, 好warm, 好感動...


自修開始了接近三星期, N1文法的解說簡單看過一遍, 之後當然要仔細再看, 而且要加強記憶, 但順帶想做的, 是連同N2或從前的文法一次過復習...


我之前提過好幾篇, 想溫故知新, 覺得雖然考過了N2, 但當時的文法基礎不算太穩, 即是看選擇題可以認得出, 但在應用方面就未夠純熟靈活...與其要另覓時間處理, 不如一次過把用法和意思類似的文法一次過放在一起溫習, 順便分析一下當中的分別...


很多文法, 單獨看的時候是明白的, 但讀過用法或表現方法相似的文法之後, 很容易就會出現混亂的情況...就如英文裡的"if", 單獨看很簡單, 就是"如果"的意思, 但大家都知道, "if"有四種用法, 不花點時間去溫習, 很難靈活運用...


現在我的日文, 就有點處於認得到但未能隨時用得出的瓶頸, 學了很多文法, 常用的還是那幾個...即是我會用beautiful, pretty, 但就很少會用gorgeous, 我不是不懂得這個字, 只是到用的時候第一反應想不起來...再說, 日文有很多文法和詞彙, 意思相似, 但當中又有微妙的差異...難的不說, 簡單的如「~てから」和「~た後で」, 或是「後」、「後で」、「後に」, 都有分別...


我覺得如果可以多花一點時間去分析, 對每一個文法的記憶也會相應加深, 是一石二鳥的方法...不過, 我有點苦惱做筆記的方法, 資料太多, 不知道應該怎樣去分類和整理才最合適...


題外話: 開始了N1的自修, 也開始了學樂理, 鋼琴的樂曲比從前的難度提高了, 也需要多花時間去練習, 最近在心中常常浮現四個字, "忙到甩碌"...其實我不完全理解"甩碌"的意思 (勞煩知道的朋友指教一下), 只是我想不到更好的詞彙去形容我的心情...有一天坐巴士回家, 突然發現自己最近的schedule密不透風, 彷彿連發呆的時間都沒有, 寫blog的密度也減少了, 因為寫blog的靈感一般都是在我發呆的時候想出來的...


6 件のコメント:

  1. 最近我都開始我的N5自修大計了。因為要實習的關係無法報讀暑sem的日文course了... 市面上的日文班其實都可以, 只是我正在有點尷尬的情況, 之前跟學校的試驗課程學了一點, 自己一直以來也有看看參考書... 所以不想由N5 的level 1 學起了. 想著現在既然有時間, 不如自己試一下自修吧...
    不過困難真的不少啊, 有點無從入手的感覺呢. 很想做一本vocab book, 像學英文時的做法... 可是日文中有漢字, 但同一個漢字又可以有不同的音呢. 所以其實現在vocab book 超亂的了... 只是把自己學過看過的都記下來...
    希望看看自己可以做到的有多少, 不行的話還是要去上課了~ ^^
    makoto 也要加油啊~ ^^
    [版主回覆06/17/2011 11:20:00]做vocab book的話, 你可以考慮用excel做, 那麼之後有加減都比較方便, 又隨時可以用另一種方法去整理...你仲可以考慮以平仮名的次序去排(即: あいうえお...etc), 將所有讀音為あ開頭的放一個tab, い開頭的放一個tab, 如此類推...
     
    我以前都是自修開始的, 但去到動詞變化開始(e.g. て形)就需要人講解...你有問題可以隨時email我ga...加油!

    返信削除
  2. 多謝你的意見呀makoto! 用a i u e o 去分類都是個好方法呢~
     
    不過我很「古板」的, 總是要寫下來才會記得~ 哈哈~ 我想我應該KEEP一本手寫的, 之後用EXCEL 整理吧~ ^^
     
    謝謝啊~~
    [版主回覆06/20/2011 08:25:00]我其實都係要用寫來記, 不過只會在recycle paper上面寫, 當溫習, excel就用來做record...不過每人都有自己最comfort的一套溫習或做筆記方法, 最緊要就係fit到自己就ok...

    返信削除
  3. 無咩語言天份既我  n2 d野都覺得想死, 真係吾敢想像 n 1 既野  (以前考 level 3 都係猛車邊合格) ,
    不過日語係我既興趣 , 點都會讀好既 比自己一個交代既 大家都努力丫~
    [版主回覆06/20/2011 08:29:00]其實語言最緊要係花時間去浸, 最初我自修N2的時候, 都覺得好不安, 覺得同N3有好大差距, 未去讀過, 一看就會覺得好多野唔識, 好難, 但係慢慢睇下睇下, 就會距離目標越來越近...
     
    不用考慮太多天份不天份, 你有興趣已經是學語言最大的優勢啦, 頑張りましょう!

    返信削除
  4. 我的情況是忙到甩頭甩肺甩手甩腳. 哈!你不是孤身作戰啊!雖然我只是hea 讀日文, 說要以韓文能力試為目標而努力 (而實際上什麼也沒有做過什麼) 但"精神上"也可說是跟你並肩作戰吧!?
    做筆記的苦惱, 我的心得是, 會做一份文型, 一份詞彙. 文型那份, 會寫出文型, 變化, 解釋, 例句. 可以的話, 把相似的文型 (如原因) 集在一起, 但最初還是不要太介懷先後次序, 可以在最後才排序. 詞彙, 當然是依名詞, 動詞, 形容詞等分類. 中日對照外, 加一行備註, 把相關係的詞彙寫在備誌欄. 動詞最好寫埋例句. 如果是因為量太多, 就什麼都不想, 把所有都先打進word 去. 做做下筆記就會理出頭緒, 之後再一次過整理.
    還有什麼苦惱可以一起研究啊~ fighting!
    紙上談兵卻因太忙什麼都沒有做過的熊上.
    ps 每次留言都出兩次, 麻煩你了.
    [版主回覆06/22/2011 23:36:00]謝謝!  不只是精神上的戰友喇, 紫熊也是以上所提到的筆記提供者之一嘛...
     
    其實我都是用excel做, 所以次序是可以之後再edit的, 只是要有一定取捨...資料放太多又怕亂, 放太少又怕得物無所用...暫時都還在學習階段, 大致都算順利的, 但預計到做past paper的時候就可能會受點挫折, 不過上次考二級的自修是一次不錯的經驗, 我相信應該可以handle得到的...有不明白我會不客氣地請教 ^.^
     
    留言duplicate是少事, 任せてください
     
    韓国語の勉強も頑張ってね!ファイト!

    返信削除
  5. 我一開始的時候都是先背文型,然後做語彙的練習… 人家說舊3級和2級差別很遠,小的大力點頭﹗然而1級(n1也好)和2級也爭很遠啊﹗語彙要記多很多,題目也沒有以前咁直接,每次做練習都見到堆新的字詞…感覺好沮喪…典解做極mock paper都唔夠7成架…嗚… 甩碌人舉手﹗哈哈…我在家溫書的話一定會係咁攪呢樣攪那樣,於是一係走去圖書館一係走去*$溫,放工後做一兩個鐘先返屋企,返屋企就係咁2彈一陣琴…阿娘就嘈點解日日唔返嚟食飯…哈哈哈…咁無付出又邊有回報呢…
    [版主回覆06/22/2011 23:43:00]對於差距, 早就做了心理建設, 應該OK ge, 我都預左做past paper的時候可能會有很大挫折感ga la, 而家先讀好D文法再算...
     
    呢排工作很忙, 除左溫日文, 樂理又要記意大利文和德文terms, 練琴D歌又難過以前好多, 所以唔敢偷懶, 唔係覆琴的時候彈得太衰就唔好啦...我都想weekend找過地方溫書, 但係我間大學太遠喇, 去公共圖書館又驚多人難搵位, 而且我揀擇, 鍾意有天然光...
     
    我相信現在的你已經ready ga la...good luck!

    返信削除
  6. 我返吾校圖書館係咁啱吾司有校車去到出面地車站停,咁行入去就可以開工溫書囉…不過我返屋企就遠… 如果唔係考試期的話我會去灣仔公立圖書館,就如你所講有窗口位對街的~而且唔使吓吓去*$/pcc要俾錢咁…啲*$/pcc已經去到我行埋cashier個哥哥會問我係咪飲乜乜乜乜呀咁…哈… 呢期放工去溫一兩個鐘日文,返屋企已經十點幾十一點,只能夠練半個鐘琴度,捱埋呢個六月尾…就可以多番啲時間練琴的了~~~
    [版主回覆06/23/2011 12:05:00]我溫日文的時候主要集中在weekend, 平日就主要是練琴和看日劇...所以想weekend找個地方溫習 (家裡的書桌太亂 :p), 不過灣仔要過海, 等我下次有機會去視察一下環境先...
     
    *$不行喇, weekend有很多自由行, 嘈到呢...pcc就有好多學生傾project, 又比較暗...
     
    每日溫一兩個鐘, 好勤力!  一定會有回報的 ^.^
     
    其實練琴是keep住練但每次唔一定要練太久, 因為練得太熟, 左右手反而有可能出現唔協調的...keep住呢個進度, 到下個月開始每日練多少少時間就應該沒問題了...

    返信削除