ページ

2013年4月12日金曜日

冷血人

我的家人常說稱我是冷血人…

當中有兩個原因,一是因為我經常手冰腳冷,二是因為我不會感情用事。

很多人看到人哭就會心軟,但是我不會。

我認為,對是對,錯是錯,一個人的錯不會因為他/她流淚而減輕罪孽。

今天我的同事又哭了,這是我眼見的第二次。

第一次,我有想過是不是自己的語氣太重;這次,我一點抱歉都沒有。

真正要哭的人是我才對。

這個人進了公司超過六個月,有些每天都做的工作,有些每個月都做的工作,仍然錯漏百出。如果是不明白或誤解而做錯,偶爾一次也不是不能接受,但她的錯是低級錯誤,明顯是馬虎而造成,而且犯錯的頻率是一天內發生非常多次。

有些人笨,但他用心,我們可以容忍。

有些人粗心大意,但他有責任心,我們可以容忍。

有些人懶,但他聰明,我們可以容忍。

可是我這個同事,又笨、又粗心大意、又懶、還沒有責任心。每天對著她錯漏百出的文件和email,簡直是精神虐待。

做會計工作,數字的準確性是非常重要的,她把500,000寫成500。叫她去檢查蘇州同事的報告,報告內的total夾不上trial balance也沒看出來,報告內有一整個sub-region的數據重覆了,又有一整個sub-region的數據漏掉也沒有看出來。你也許覺得她可能沒有經驗review,但我是說過和強調過很多遍total數一定要夾trial balance,如果報告上有顯示出超過100%的數據要特別去調查,全部都沒有做。

我指出了一些錯誤,也告訴了她要怎樣去改正,千萬不要用人手去改動excel中有formula的地方,我經過她的座位後面,奇怪她為甚麼在改某一個file,一問之下,發現她正在改動我叫她不要手改的地方。其實我也是open mind,如果你想到有其他更好的方法,可以提出來大家參詳一下,但總不應該默不作聲去用一個我說了不要做的方法吧?

有一天,是我給她交報告期限,到了放工時間,我去pantry前才剛問起她的進度,倒了杯水回座位之後就發現她已經人去留空。平日我是不會管別人的下班時間的,但那天是交報告給我的期限,交不到而要先走的話至少應該跟我交帶一聲吧?

除了以上又笨、又粗心大意、又懶、以及沒有責任心的舉動之外,她還有一個很差的習慣,就是辯駁。所謂錯就要認,每次我問起為甚麼會錯,總是有多多藉口,可是那些藉口明顯是不合邏輯的,聽了之後反而覺得更氣憤,因為我並非一意要說教,只是想了解她為甚麼犯錯然後避免下次不會再錯,但推搪就是推卸責任。

我覺得她的眼淚很卑鄙。不知情的,一定覺得她是受害者,而我就是那個沒穿prada的惡魔,她必定會在丈夫和朋友前訴苦,把自己說得有多委屈和可憐,別人可看不見她那些一塌糊塗的工作,也看不見我因為她那些錯完又錯的工作而承受了多少的壓力。

軟弱明明是應該受到指責,卻得到憐惜;堅強明明是應該得到體諒,卻會被罵冷血。

世界就是這樣,所謂保護弱者心態,荒謬!

4 件のコメント:

  1. 你......好激動啊!
    你個同事真係好極品喎!比我嗰個更加勁!
    佢嘅眼淚有冇用呢,都要睇你响其他人心中嘅印象喇,眼淚都可以冇用嘅。嗯,唔使講,我知我知...孤高之人唔理別人眼光。
    最後......食多幾件甜品啦~~
    [版主回覆04/13/2013 09:18:58]首先,其他同事如果無行開個位係未必見到,如果留意到都會留意到我平時話佢d野錯成點,再講,我o係呢間公司咁耐,就算對住蘇州d同事都係慢慢教,我係唔係一個unreasonable的人如果別人純粹因為她的反應而改觀的話我也只能認命,別人眼光我是不在乎,但我也對自己的image有信心…佢人工高蘇州d同事6倍以上,但quality有時仲低過人地,佢仲不時在我面前抱怨說蘇州同事的工作怎樣怎樣,我唔話佢都覺得對唔住人地……

    返信削除
  2. 好多人凡事都係只睇表面,例如見到你鬧人,就覺得你唔岩,大家同事應該要包容etc,但其實唔知道被鬧果個人其實accumulate犯左幾多次同樣的錯!!!
    我絕對係深受其害果個!可能我個人又俾人感覺好硬淨又生得比較高大,而under我果個女仔又細細粒,講野又陰聲細氣(對其他except對我),做錯野都算,仲要唔聽我command!!!!直頭激死我!!!!同其他同事講起,佢地都唔信,認為我針對佢太rush!!!!所以好激氣!!!連我上司都曾經講過就算有一日我喊的話,都唔會可憐我!雖然係半講笑,但你都可想而知,女仔一tough少少原來就會係一種錯!!!
    [版主回覆04/13/2013 14:36:46]擊掌!相信你好明白我感受,不過好彩我老細在我放假時同佢work過,都知道佢有問題,老細同某些知情同事聽到我話佢print出黎畀我review個hardcopy同back up在server上的softcopy唔一樣的時候,仲問我考唔考慮fire佢…佢d野,無咩話信唔信,我有email可以show到佢成日做錯晒d野

    我見到佢哭的時候,竟然有點嬲,因為我覺得其實受氣的是我,每天光是替她執首尾都花不少時間,仲搞到我好似好harsh咁…

    返信削除
  3. 其實都唔明點解d人出左來做野d態度仲咁求其?果個女仔應該同我用年,所以我同佢講咩佢都好似唔想so我咁!仲有,有時d workings要佢地print來,點知front size有d一大一細之餘,一d係times new roman,一d又唔係...總之好肉酸,同佢地講,佢地好似係我雞蛋入面挑骨頭咁!但我覺得我地要act professional,even d workdone都係!咁先得!!!
    咁你果位同事係唔係你請番來???咁你都算厚道,唔fire佢,不過其實even fire,出warning letter又死,佢d工作態度應該更差!!真係唔知點handle呢d人!!自己做又唔得閒,叫人做仲衰過自己做!!
    所以之前我大老闆問新請果2位同事係唔係幫唔到我手時(果時after office hour,ot中),我真係極想直接答,但我最後都講話要問過我上司先知(<--因為我真係唔想講大話話幫到手囉)
    [版主回覆04/17/2013 07:12:42]個同事係我in番黎,不過interview真係睇唔到個人小唔小心,佢係幾sincere的,不過越做越求其,成日想諗short cut,但天生笨,結果欲速不達

    返信削除
  4. btw,其實我以前都寫yblog(未轉新ver之前),轉左之後,除左因為事忙,更大原因係我驚有識的人見到我寫佢地,見到你的blog,搞到我心思思都想重新寫番,雖然都無咩好寫,都係工作讀書之類的無聊到爆的野...
    [版主回覆04/17/2013 07:16:05]想寫咪寫lor,我寫d野對某些人來說都是無聊野…我個blog從來都無disclose過畀朋友,因為有認識的人看就感覺不能太暢所欲言

    返信削除